Popis stanovništva u BiH 2013: diskriminacija djece sa invaliditetom

Pod rednim brojem 31. popisnicom se pita za školu koju osoba pohađa. Međutim, nigdje nema opcije specijalnog obrazovanja i djeca sa smetnjama u razvoju stavljaju se pod kategoriju "ne školuju se".
Piše: 
Maja Isović, www.6yka.com, foto: dosije.ba
Podijeli ovaj članak: 
Roditelji djece sa smetnjama u razvoju iz BiH i Uduženja koja se primarno bave radom sa ovom djecom šokirani su zbog dikriminacije ove djece na popisu koji se trenutno provodi.
 
Udruženje roditelja djece i osoba sa smetnjama u razvoju URDOS iz Tuzle obavijestilo je javnost da su roditelji djece sa smetnjama u razvoju već prvi dan popisa dozivjeli su šok i nevjericu zbog diskriminacije njihove djece na popisu stanovništva.
 
"Naime, u pitanju pod rednim brojem 31. pita se za školu koju osoba pohađa, a navedene su mnoge opcije osim specijalnog obrazovanja i djeca sa smetnjama u razvoju stavljaju se pod kategoriju 'ne školuju se'. Očigledno je da Zavod za statistiku BiH ne interesuje broj djece i osoba sa smetnjama u razvoju ili se smatra da ova djeca ne zaslužuju pravo na obrazovanje i nisu briga države", rekli su iz ovog udruženja.
 
Ponuđeni odgovori na ove opcije: Ne školuje se, predškolsko obrazovanje, osnovna škola, srednja škola, viša škola, osnovni akademski studij - stari program, specijalistički studij - stari program, magistarski studij - stari program, doktorski studij - stari program, studij I ciklusa, studij II ciklusa, studij integriranog I i II ciklusa i studij III ciklusa. 
 
Iz ovog udruženja ističu da su ovi podaci od veće vrijednosti nego podaci o etničkoj pripadnosti, i to prvobitno za socijalne i ekonomske interese jedne države.
 
"Ovi podaci bi između ostalog predstavljali neizmjernu vrijednost za obrazovni sistem i njegovu organizaciju i doprinijeli bi efikasnijem rješavanju i osposobljavanju ove populacije stanovništva, što ima direktan uticaj na socijalni i ekonomski status društva", ističe se iz URDOS-a.
 
 
Ne postoji briga za ovu populaciju
 
Smatraju da je očigledno da ne postoji briga za ovu populaciju u državi, osim kada su potrebni bodovi u predizbornim kampanjama i budžetski novac za fiktivne projekte.
 
"Još jedan pokazatelj neoprostive nesposobnosti i nekompetentnosti institucija BiH. Na ovaj način se izostavljaju neki od najbitnijih socijalnih problema u jednoj državi, načinjena šteta i propuštena prilika je nemjerljiva. Ovim upućujemo apel građanima i odgovornim strukturama da nas podrže i da se omogući ispravka, barem u obliku dodatne oznake koja će klasificirati ovu grupu stanovništva", kažu oni.
 
Iz Udruženja građana Djeca svjetlosti iz Banjaluke rekli su nam da su tek sinoć saznali za ovu problematiku.
 
"Kontaktirali smo članove našeg Udruženja čija se djeca školuju u centru 'Zaštiti me' u Banjaluci, ali niko od njih nije do sada imao kontakt sa popisivačem. U svakom slučaju stojimo iza svih stavova Udruženje roditelja djece i osoba sa smetnjama u razvoju URDOS iz Tuzle sa kojim imamo odličnu saradnju", rekli su za BUKU iz ovog udruženja.
 
 
Specijalno školovanje
 
Prema definiciji Specijalna škola služi uključivanju u školu i društvo onu djecu koja zbog svojih smetnji privremeno ili trajno ne mogu pohađati vrtić, osnovnu, realnu ili sekundarnu školu. Učenice i učenici s različitim teškoćama u učenju, sposobnostima i socijalnom ponašanju, dobijaju posebne mogućnosti za odgovarajuću njegu i skrb. 
 
 
Tekst preuzet sa: www.6yka.com, autorica: Maja Isovićhttp://www.6yka.com
 
Ostavite komentar